Πόσο επικίνδυνο είναι τελικά το «ριψοκίνδυνο παιχνίδι»;

Πόσο επικίνδυνο είναι τελικά το «ριψοκίνδυνο παιχνίδι»;

από την Εβίτα Κουριδάκη

«Καλύτερα ένα τσακισμένο κόκαλο, παρά ένα τσακισμένο πνεύμα!», Ιnternational Play Association World Conference, 2011.

Η διαφορά του «Ριψοκίνδυνου Παιχνιδιού» (“Risky Play”) από το απλό παιχνίδι, είναι η αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού. Μπορεί να είναι το σκαρφάλωμα σε ένα δέντρο, το γρήγορο τρέξιμο, το άλμα από ύψος, το τρέξιμο σε κατηφόρα – ανηφόρα κ.ά.

Απλώς σκαρφαλώνει σε ένα δέντρο… ή μήπως κάτι περισσότερο;

Απλώς σκαρφαλώνει σε ένα δέντρο… ή μήπως κάτι περισσότερο;

από την Ευγενία Σταϊκίδου

Τι συμβαίνει άραγε στο σώμα, στο συναίσθημα και στον νου του παιδιού όσο προσπαθεί για πρώτη φορά να σκαρφαλώσει σε ένα ψηλό δέντρο, όπως το πλαγιόκλαδο κυπαρίσσι μας, στον Υμηττό;

Όταν το θεατρικό παιχνίδι συναντά τη φύση

Όταν το θεατρικό παιχνίδι συναντά τη φύση

από την Ελίζα Ζήκου και την Κωνσταντίνα Τσιβγά

Είναι ένα πρωινό ανάμεσα στον ήχο των πουλιών και το θρόισμα των πευκοβελόνων που ο ήχος του ταμπουρίνου σημαίνει την έναρξη του παιχνιδιού! Κίνηση, ήχοι και πόζες στο ξέφωτο, μια παρέα εξερευνά και ζωντανεύει όσα είναι γύρω της και άλλα που φέρνει η φαντασία! Είναι τότε που ανακαλύπτει ότι από ένα δέντρο ξεπηδούν τόσα πολλά… φιλοξενεί φωλιές πουλιών στα κλαδιά του, έχει κορμό που μοιάζει με τεράστιο άλογο, η σκιά του μεταμορφώνεται σε δροσερή λίμνη! Και τί είμαι εγώ μέσα σε αυτό το μέρος; Ιδέες που συναντιούνται και φτιάχνουν ιστορίες, ιστορίες που ζωντανεύουν μέσα στη φύση.

Στην κουζίνα της φύσης!

Στην κουζίνα της φύσης!

από την Αθηνά Αντύπα

Σούπες από ξερά φύλλα, λασπότουρτες, ντολμαδάκια με χώμα και φυσικά οι περίφημοι χωματοκεφτέδες είναι το μενού της κουζίνας της φύσης. Κατσαρόλες, τηγάνια, κουτάλες πραγματικού μεγέθους είναι τα σκεύη της και παιδιά κάθε ηλικίας οι σεφ της.

Χωρίς λόγο, στο βουνό: η αναγκαιότητα του ελεύθερου παιχνιδιού στη φύση

Χωρίς λόγο, στο βουνό: η αναγκαιότητα του ελεύθερου παιχνιδιού στη φύση

από την Ρόζα Τριανταφυλλίδη

«Μα γιατί πηγαίνετε διαρκώς τα παιδιά χωρίς λόγο στο βουνό;» ρώτησε μία μητέρα τις παιδαγωγούς ενός από τους Παιδικούς Σταθμούς που συμμετείχαν στο σχολικό εργαστήριο της Παρέας του δάσους, στον Υμηττό. Αλήθεια, ποιος μπορεί να είναι ο λόγος για να επισκέπτεται τακτικά, ένα παιδί προσχολικής ηλικίας, το γειτονικό βουνό με τη σχολική του ομάδα;

Σχολικές αυλές = Ζωτικοί χώροι για τα παιδιά

Σχολικές αυλές = Ζωτικοί χώροι για τα παιδιά

από την Αθηνά Αντύπα

Τα σημερινά παιδιά περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους σε εσωτερικούς χώρους. Η ωφέλιμη έκθεση στο φρέσκο αέρα, στον ήλιο, στη φυσική ύλη έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό και όσοι συμμετέχουν στην εκπαίδευση, αντιλαμβάνονται τις συνέπειες της νέας συνθήκης που ζουν τα παιδιά στην ψυχική, πνευματική και σωματική τους υγεία.

Άσπρη πέτρα, ξέξασπρη…

Άσπρη πέτρα, ξέξασπρη…

από την Ρόζα Τριανταφυλλίδη

Στην Παρέα λέμε πως οι πέτρες είναι «τα κόκκαλα της γης». Είναι αυτές που στηρίζουν, που δίνουν σχήμα, βάρος, σταθερότητα και στιβαρότητα, βάση και στήριγμα.

Ένα σπίτι για τις κάμπιες!

Ένα σπίτι για τις κάμπιες!

από την Αθηνά Αντύπα

Οκτώβριος στο λαχανόκηπο του σχολείου. Κάθε μέρα τα παιδιά χαίρονται όλο και περισσότερο τα χειμερινά κηπευτικά που θεριεύουν.  Τα σκαλίζουν, κόβουν τα κίτρινα φύλλα τους, τα παρατηρούν με τους μεγεθυντικούς φακούς, μετρούν το ύψος τους κάθε εβδομάδα, τους αφιερώνουν τραγούδια.

Αφήστε τα να βραχούν!

Αφήστε τα να βραχούν!

από την Ρόζα Τριανταφυλλίδη

«Δεν υπάρχει ακατάλληλος καιρός, αλλά ακατάλληλο ντύσιμο» λένε οι βόρειοι λαοί. Όταν η κακοκαιρία σε συνοδεύει για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, μαθαίνεις να ζεις μαζί της.

Compost: ένα ζωντανό εργαστήρι

Compost: ένα ζωντανό εργαστήρι

από την Αθηνά Αντύπα

Όταν προτείνουμε την εγκατάσταση κάδου κομποστοποίησης στις σχολικές αυλές, πολλοί δάσκαλοι διστάζουν. Οι δυσάρεστες οσμές και τα έντομα γύρω από τον κάδο τους αποθαρρύνουν και είναι λογικό.

Ομόκεντροι κύκλοι

Ομόκεντροι κύκλοι

από την Ρόζα Τριανταφυλλίδη

Μια αφρικάνικη παροιμία λέει πως «χρειάζεται ένα ολόκληρο χωριό για να μεγαλώσει ένα παιδί»! Δεν αρκεί δηλαδή, ένας γονέας, μία οικογένεια, ένα σχολείο ή μία κοινωνική δομή, αλλά χρειάζεται μια ολόκληρη κοινότητα από ομόκεντρους κύκλους: τα παιδιά στο κέντρο, οι γονείς γύρω τους, οι εκπαιδευτικοί να πλαισιώνουν γονείς και παιδιά και η κοινωνία ολόκληρη με τις δομές της, να στηρίζει μικρούς και μεγάλους.

Φυσικά υλικά στη σχολική αυλή (natural loose materials)

Φυσικά υλικά στη σχολική αυλή (natural loose materials)

από την Αθηνά Αντύπα

Τα παιδιά έχουν την έμφυτη επιθυμία να καταπιάνονται με τα υλικά στο περιβάλλον τους, και τα φυσικά υλικά τους προσφέρουν μια τεράστια γκάμα δυνατοτήτων για παιχνίδι. Όταν τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τα φυσικά υλικά , εισέρχονται στον κόσμο του “τι θα γινόταν αν…”, καλλιεργώντας με αυτή τη διαδικασία έναν τρόπο σκέψης που οδηγεί στην επίλυση προβλημάτων και την εμπειρική αιτιολόγηση.

Παρέα του δάσους

Η Κοιν.Σ.Επ. Παρέα του Δάσους αποτελεί μια πρωτότυπη παιδαγωγική προσέγγιση, που αξιοποιεί το αρχαιότερο εργαστήριο στον κόσμο -τη φύση- ως πεδίο μάθησης και ανάπτυξης.

Δήλωση συμμετοχής

Η δήλωση συμμετοχής στις δράσεις της Παρέας του δάσους είναι απαραίτητη και ο αριθμός συμμετεχόντων περιορισμένος.

Η δήλωση μπορεί να γίνει μέσω της ιστοσελίδας μας

www.pareatoudasous.gr

ή με e-mail στο 

Πληροφορίες: +30 694 928 8685

Βρείτε μας στο facebook

Παρέα του δάσους Parea tou dasous

Μοιραζόμαστε τις εμπειρίες και τις απόψεις μας

© 2024 Παρέα του δάσους. Designed by Upsited | Όροι χρήσης
Α.Γ.Ε.ΜΗ: 166359261000
Χρησιμοποιούμε cookies

Προκειμένου να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο, αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, καταλαβαίνουμε πως συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου μας.

Όροι χρήσης