«Η φύση είναι ο μεγαλύτερος δάσκαλος του ανθρώπου»

Ζαν Ζακ Ρουσσώ

H Παρέα μας

Φιλοσοφία μας είναι η περιβαλλοντική εκπαίδευση στην πράξη. Φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με το μεγαλείο της φύσης και τα οδηγούμε στην κατανόηση και τον σεβασμό του φυσικού κόσμου. Αξιοποιούμε τη φύση, το αρχαιότερο εργαστήριo στον κόσμο, ως πεδίο ανάπτυξης και παροχής ερεθισμάτων για μάθηση, ανακάλυψη και παιχνίδι. 

Image
Image

Όραμα μας

Mια κοινωνία όπου η μάθηση και το παιχνίδι στη φύση θα αποτελούν δομικό στοιχείο της εκπαίδευσης,

όπου θα είναι δυνατή η καθημερινή πρόσβαση και η δραστηριοποίηση κάθε παιδιού σε χώρους με φυσικά χαρακτηριστικά,

όπου γονείς και εκπαιδευτικοί θα συνειδητοποιούν τα οφέλη της σύνδεσης των παιδιών, αλλά και κάθε ανθρώπου, με τη φύση.

Τι κάνουμε

Στόχος μας είναι να παρέχουμε στα παιδιά ευκαιρίες να συνδεθούν με τη φύση και να αναπτύξουν το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή τους στην αγκαλιά της.


Συνδυάσαμε την επιστημονική παιδαγωγική και περιβαλλοντική μας γνώση, την μακρόχρονη εμπειρία μας στην υπαίθρια εκπαίδευση και τη βιωματική μας επαφή με τη φύση, και διαμορφώσαμε μια καινοτόμα και δυναμική παιδαγωγική προσέγγιση των φυσικών χώρων και των σχολικών αυλών.

Η προσέγγιση μας αντλεί έμπνευση από τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους της εμπειρικής μάθησης, των Σχολείων του δάσους, της παιδαγωγικής τέχνης Waldorf-Steiner, της Μοντεσσοριανής αγωγής, της εκπαίδευσης σε σχολικούς κήπους (Garden-based-learning) και του Θεατρικού παιχνιδιού.
Στην προσέγγιση μας ο μεγάλος δάσκαλος είναι η φύση.
 
Οι παιδαγωγοί μας ορμώμενοι από τα ερεθίσματα της φύσης, οδηγούν τα παιδιά στη μάθηση, στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, στη σωματική ενεργοποίηση, στην καλλιέργεια ερευνητικού και κριτικού πνεύματος.
Η προσέγγιση και η φιλοσοφία μας διαχέονται στην κοινωνία σε τρεις άξονες.
1. Σύνδεση της σχολικής ζωής και του αναλυτικού προγράμματος σπουδών με τη φύση.

Image
2. Έμπνευση σε γονείς και παιδιά της σημασίας του να απολαμβάνουν και να δρουν  σε υπαίθριους χώρους.

Image
3. Μετάδοση σε παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς της παιδαγωγικής  προσέγγισης της φύσης.

Image

Οι αξίες μας


Η προσέγγιση μας ακολουθεί έναν πυρήνα 8 αξιών που αποτελούν κοινό παρανομαστή κάθε δράσης και κρατούν σταθερή την ποιότητα των υπηρεσιών μας.

  1. Μικρές ομάδες παιδιών. Εστιάζουμε τόσο στη δημιουργία συνοχής στην ομάδα, όσο και στην εξασφάλιση ατομικού χώρου και χρόνου για κάθε παιδί.
  2. Ενισχύουμε την αυτονομία και την αυτενέργεια κάθε παιδιού ανάλογα με το ηλικιακό στάδιο στο οποίο βρίσκεται.
  3. Ενθαρρύνουμε το ελεύθερο παιχνίδι στη φύση με βασικό ερέθισμα τα φυσικά υλικά που προσφέρει η κάθε εποχή του χρόνου.
  4. Εστιάζουμε στη σωματική ενδυνάμωση μέσα από το βάδισμα σε ανώμαλο έδαφος, το σκαρφάλωμα, την ισορροπία, την ενασχόληση με τη φυσική ύλη, για την ανάπτυξη της λεπτής και της αδρής κινητικότητας.
  5. Προωθούμε τη μάθηση για τον φυσικό κόσμο με αβίαστο τρόπο μέσα από την παρατήρηση και το βίωμα.
  6. Εκπαίδευση στο ρίσκο. Θέτουμε σαφή πλαίσια δράσης, μέσα στα οποία παρέχεται η δυνατότητα στα παιδιά να εξερευνούν μόνα τους το φυσικό κόσμο, να παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις και να επιλύουν μικρές δυσκολίες.
  7. Δημιουργούμε ομάδες μεικτών ηλικιών, για την ανάπτυξη πληθώρας κοινωνικών δεξιοτήτων.
  8. Όλοι οι παιδαγωγοί της Παρέας του δάσους είμαστε εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι στην παροχή πρώτων βοηθειών από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό.

Τι μας κάνει διαφορετικούς

Η καινοτομία της παιδαγωγικής μας προσέγγισης.

Η ευελιξία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων μας ανάλογα με τις ανάγκες, τους στόχους και τις δυνατότητες κάθε σχολείου.

Η ταυτόχρονη δράση μας σε φυσικούς χώρους και σχολικές αυλές.

Η ομάδα μας

Image

Ρόζα Τριανταφυλλίδη - Χελώνα

Παιδαγωγός, Μουσειοπαιδαγωγός, Forest School leader (Level 3)

Σε κάθε στάδιο της ζωής μου η παρουσία των παιδιών έπαιζε πάντα καθοριστικό ρόλο. Μητέρα έγινα, αλλά παιδαγωγός γεννήθηκα! Η «Παρέα του δάσους» είναι παιδί προσωπικών αναζητήσεων και της επαφής μου με διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Μια πορεία 30 χρόνων, γεμάτη από εκπαιδευτικά προγράμματα και παιδαγωγικά εργαστήρια για παιδιά και οικογένειες, καθώς και ευεργετικά συναπαντήματα με την εμπειρική μάθηση, τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, την παιδαγωγική τέχνη Waldorf-Steiner και τα Σχολεία του δάσους. Η διαρκής επαφή με τη φύση και την τέχνη (χορός, σωματική έκφραση, θέατρο, μουσική, εικαστικά), πάντα εκεί, να τρέφουν την ψυχή, το σώμα και το πνεύμα και πάντα η αγωνία, η ανάγκη και η αναζήτηση μιας παιδαγωγικής αληθινής, ουσιαστικής, κοντά στο παιδί και δίπλα στον γονέα, πάντα οι κεραίες οξυμένες, ανήσυχες για να δοθούν απαντήσεις στα ατελείωτα ερωτήματα. Διαρκής εξερεύνηση κι ανακάλυψη κι ενίοτε «αποκάλυψη»! Ένα μονοπάτι που -ως μονόδρομος- με οδήγησε εντέλει, ξανά στην αφετηρία, τη μεγάλη μητέρα όλων: τη φύση…

Image

Αθηνά Αντύπα - Μέλισσα

M.Sc. Περιβαλλοντική Πολιτική και Διαχείριση, Θεατροπαιδαγωγός- Εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού

Η πρώτη σύνδεση μου με τη φύση ήρθε μέσα από την τριετή έρευνα πεδίου για τα άγρια φυτά. Έτσι αυτά τα σιωπηλά πλάσματα άρχισαν να μου μιλούν. Ακολούθησε η ενασχόληση με τη φυσική καλλιέργεια και η κατανόηση στην πράξη των κύκλων και των διεργασιών της φύσης αλλά και η ένωση με την πηγή της τροφής. Έπειτα ήρθαν τα πουλιά για να μου μάθουν να κοιτώ ψηλά, να οραματίζομαι. Κι ύστερα τα παιδιά και η επιθυμία να μοιραστώ μαζί τους τις αξίες, τις γνώσεις και τα βιώματα μου στη φύση. Μέσα από επαγγελματική εμπειρία δέκα χρόνων στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και στην εκπαίδευση στη φύση και στους σχολικούς κήπους διαμορφώθηκε, ως επιστέγασμα όλων των παραπάνω, η πίστη μου ότι η φύση προσφέρει άπλετο χώρο, υλικό και δυνατότητες για να καλυφθούν οι αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών κάθε ηλικίας.

Image

Ελίζα Ζήκου - Σαύρα

M.Εd. Διδακτική της Βιολογίας, Θεατροπαιδαγωγός – Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού

Ήταν δύο μονοπάτια. Στο ένα, μέσα από τα καλοκαιρινά παιχνίδια στη φύση του χωριού, τελειώνοντας το σχολείο, προχώρησα στο να μελετήσω το φαινόμενο της ζωής. Μαζί με άλλους που μοιραζόμασταν την ίδια περιέργεια, ερευνήσαμε τη συμπεριφορά ζώων και θαυμάσαμε τον διαφορετικό τρόπο που ζουν τα φυτά. Το άλλο μονοπάτι ήταν της τέχνης. Μετά τις ζωγραφιές της παιδικής ηλικίας, συνέχισα με τις γραμμές και τα σχήματα στη φωτογραφία, στο κολάζ και στην κεραμική. Αυτά τα μονοπάτια δεν είχαν συναντηθεί μέσα μου, μέχρι που αντίκρισα τον ενθουσιασμό μιας παρέας παιδιών που μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, ανακάλυπταν τον κόσμο των πουλιών. Έκτοτε, ασχολήθηκα με την περιβαλλοντική εκπαίδευση στη φύση, φέρνοντας στοιχεία από τα δύο μονοπάτια, διαμορφώνοντας ένα κοινό δρόμο. Περπατώντας σε αυτό το μονοπάτι, ενισχύθηκε η άποψή μου ότι υπάρχει μια έμφυτη ευχαρίστηση στην επαφή του ανθρώπου με τη φύση που αν υποστηριχτεί με τρόπο ουσιώδη και απολαυστικό, μπορεί να αποτελέσει μία γέφυρα σύνδεσης που να μας οδηγήσει στο να ξανανιώσουμε μέρος της.

Image

Κωνσταντίνα Τσιβγά - Κουκουβάγια

Παιδαγωγός, Εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού
Από μικρή στο βουνό και τη θάλασσα με την οικογένεια, ως έφηβη με φίλους, σωματεία και συλλόγους μεγάλωσα όντας συχνά στη φύση. Οι σπουδές μου στην παιδαγωγική και η ενασχόληση μου με την αναρρίχηση βουνού, φαινομενικά αταίριαστες, έσπειραν στο ήδη καλλιεργημένο έδαφος ιδέες που μπορούσαν να απαντηθούν σε συγκεκριμένες προσεγγίσεις όπως αυτή των Σχολείων του Δάσους. Και μετά ήρθε το Θεατρικό Παιχνίδι. Η εμβάθυνση στη μέθοδο μέσω της 3ετούς φοίτησης ανέδειξε για μένα, μεταξύ άλλων, την σημασία της ομάδας, του ρόλου της εμψυχώτριας και τον τρόπο να κοιτάζω γύρω μου και να παρατηρώ. Κουβαλώντας στις αποσκευές μου εμπειρίες παιδαγωγικές, βουνίσιες, ομαδικές, ατομικές, πρακτικές και πνευματικές, αναζητώ και απολαμβάνω να προσθέτω παρόμοιες με τα παιδιά και να μπορούμε, έστω και για λίγο, να ζούμε ακολουθώντας το ρυθμό της φύσης.
Image

Μαρίνος Παρασκευόπουλος – Μπάμπουρας

Θεατροπαιδαγωγός - Εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού

Η επίσημη ημερομηνία άφιξής μου σε αυτόν τον κόσμο είναι η 1 Ιανουαρίου του 1974. Από τότε και ίσως λίγο νωρίτερα αρχίζει και η εκπαίδευση μου. Μια εκπαίδευση που στηρίχτηκε και συνεχίσει να στηρίζεται στην περιέργεια, στην αναζήτηση, στην ανάγκη για εξερεύνηση αυτού του μαγικού κόσμου (εσωτερικού κ εξωτερικού). Άξονάς της η βιωματική εμπειρία, η μαθητεία σε αξιοσέβαστους δασκάλους/ες, η αυτοκαλλιέργεια, η συναναστροφή. Το παιχνίδι στις γειτονιές και στις αλάνες αποτέλεσε το αγαπημένο σχολείο! Τα ηλιόλουστα καλοκαίρια στην θάλασσα και στο χωριό έδεσαν την αγάπη για την φύση. Αυτά αποτέλεσαν το σπόρο που με φροντίδα φυτεύτηκε μέσα μου. Με τα χρόνια μεγάλωσε και γίνηκε ένα δέντρο που ο καρπός του μέστωσε. Το δέντρο αυτό χαίρεται να προσφέρει τον καρπό του στα παιδιά και στους ενήλικες που θέλουν να γευτούν την γλυκιά χαρά του παιχνιδιού και την ομορφιά της μάθησης που απλόχερα δίνει η φύση.

Image

Βίκυ Σκαρλάτου - Κίσσα

Μ.Π.Σ. Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Παιδαγωγός - Νηπιαγωγός
Μεγάλωσα κοντά στη θάλασσα και ως παιδί αγαπούσα τη φύση και τον τόπο μου. Αυτό για εμένα και τους φίλους μου ήταν πηγή αγάπης, εξερεύνησης και μάθησης. Παρότι απόφοιτη από το καλοκαίρι του 2017, οι τάξεις «τυπικής» εκπαίδευσης δεν κατάφεραν να με κερδίσουν. Μπαίνοντας σε τάξεις με παιδιά προσχολικής ηλικίας, παρατηρώντας τις κλίσεις και τις μοναδικές ιστορίες τους, αναγνωρίζω την ανάγκη τους να έρθουν σε άμεση επαφή με τα φυτά, τα δέντρα, το χώμα, τα ζώα, τις μυρωδιές και τον αέρα, την ίδια τη ζωή. Στην προσπάθεια μου να δώσω σε κάθε παιδί τα κατάλληλα ερεθίσματα, ξεκίνησα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές. Στην πορεία ανακάλυψα ότι η φύση, όχι μόνο προσφέρει το κατάλληλο πλαίσιο για να εφαρμόσω τις γνώσεις μου, αλλά αποτελεί το συνδετικό κρίκο, για παιδιά με ή χωρίς ιδιαιτερότητες, ανάμεσα στη μάθηση, στην ανακάλυψη, το παιχνίδι και την αυτό-έκφραση. Αναγνωρίζω, λοιπόν, ότι κάθε άνθρωπος, χρειάζεται την ελευθερία και τη διαύγεια που του παρέχει η εμπειρία και η επαφή με τη φύση, η εμπειρία και η επαφή με τον ίδιο του πηγαίο εαυτό.

Τη βασική μας ομάδα εξειδικευμένων παιδαγωγών, περιβάλλει μια δεύτερη ομάδα  εξωτερικών συνεργατών και ειδικών επιστημόνων (περιβαλλοντολόγων, δασολόγων, βιολόγων, βοτανολόγων και άλλων), συμπληρώνοντας και τεκμηριώνοντας  τις αναζητήσεις μας.

Είπαν για εμάς

Συνεργασίες

filodasiki_logo
vamvakou_revival_logo
aenaon_neverest_logo
Image

Παρέα του δάσους

Η Κοιν.Σ.Επ. Παρέα του Δάσους αποτελεί μια πρωτότυπη παιδαγωγική προσέγγιση, που αξιοποιεί το αρχαιότερο εργαστήριο στον κόσμο -τη φύση- ως πεδίο μάθησης και ανάπτυξης.

Δήλωση συμμετοχής

Η δήλωση συμμετοχής στις δράσεις της Παρέας του δάσους είναι απαραίτητη και ο αριθμός συμμετεχόντων περιορισμένος.

Η δήλωση μπορεί να γίνει μέσω της ιστοσελίδας μας

www.pareatoudasous.gr

ή με e-mail στο 

Πληροφορίες: +30 694 928 8685

Βρείτε μας στο facebook

Παρέα του δάσους Parea tou dasous

Η Παρέα του δάσους

Χρησιμοποιούμε cookies

Προκειμένου να σας παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο, αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας την πλοήγηση, καταλαβαίνουμε πως συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου μας.