Η Κοιν.Σ.Επ. Παρέα του δάσους υλοποιεί δύο βιωματικά εργαστήρια για παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία στοχεύουν στη μετάδοση παιδαγωγικών μεθόδων που συνδέουν τη σχολική ζωή με τη φύση.
Τα εργαστήρια αποτελούν μια ολοκληρωμένη και συμπληρωματική παιδαγωγική προσέγγιση της φύσης. Παρόλα αυτά μπορούν να υλοποιηθούν και ανεξάρτητα ανάλογα με το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων.
Πού: Αισθητικό δάσος Υμηττού – χώρος εκπαιδευτικών προγραμμάτων Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών
Πότε: 5-6 Ιουνίου 2021 & 12-13 Ιουνίου 2021
Ώρες: 10:00 – 17:00
Πώς: Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας
Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Δηλώσεις συμμετοχής με σειρά προτεραιότητας, έως τη Δευτέρα 20 Μαΐου 2021.
Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
5-6 Ιουνίου 2021: Η φύση στο σχολείο. Το εργαστήριο εστιάζει στη δημιουργία υπαίθριων τάξεων σε σχολικές αυλές και στη σύνδεση της λειτουργίας τους με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Συνδυάζει στοιχεία από τη μέθοδο Εκπαίδευσης σε κήπους (Garden-based-learning), τη Μοντεσσοριανή αγωγή και την εμπειρική μάθηση και αποτελεί μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση των σχολικών αυλών.
Το εργαστήριο στοχεύει:
- Να θέσει τη θεωρητική βάση της μεθόδου Εκπαίδευσης στους κήπους (Garden-Based-Learning).
- Να φωτίσει γνώσεις από την οικολογία, τη βιολογία και τη φυσική καλλιέργεια που αφορούν ένα σχολικό κήπο.
- Να δώσει πρακτικά βήματα σχεδιασμού μιας υπαίθριας τάξης στη σχολική αυλή.
- Να συνδέσει τη λειτουργία της υπαίθριας τάξης με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
- Να δώσει τα στάδια γνωστικής και βιωματικής σύνδεσης των συμμετεχόντων με τον φυσικό κόσμο μιας σχολικής αυλής.
- Να εμπνεύσει, να ενθαρρύνει, να στηρίξει τους παιδαγωγούς να ακολουθήσουν την μέθοδο της Εκπαίδευσης στους σχολικούς κήπους και να δημιουργήσουν υπαίθριες τάξεις στις σχολικές αυλές.
Συντονίστρια εργαστηρίου: Αθηνά Αντύπα M.Sc. Περιβαλλοντική Πολιτική και Διαχείριση, Θεατροπαιδαγωγός-Εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού
12-13 Ιουνίου 2021: Το σχολείο στη φύση. Το εργαστήριο εστιάζει στους τρόπους προσέγγισης των γειτονικών σε κάθε σχολείο υπαίθριων φυσικών χώρων και στην ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, αξιοποιώντας τη φύση τόσο ως πλαίσιο, όσο και ως εργαλείο εκπαίδευσης. Συνδυάζει στοιχεία από την εμπειρική μάθηση, τα Σχολεία του δάσους και την παιδαγωγική τέχνη Waldorf-Steiner και αποτελεί μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση του φυσικού χώρου, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας και εκπαίδευσης.
Το εργαστήριο στοχεύει:
- Να θέσει τη θεωρητική βάση, τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής προσέγγισης της φύσης.
- Να ενισχύσει τη γνωστική και βιωματική σύνδεση των συμμετεχόντων με τον φυσικό κόσμο.
- Να δώσει πρακτικά βήματα για την παιδαγωγική αξιοποίηση των υπαίθριων φυσικών χώρων με βάση τους περιορισμούς και τις δυνατότητες τους.
- Να προτείνει παραδείγματα διαθεματικής προσέγγισης της φύσης και δημιουργίας παιδαγωγικού υλικού από φυσικά υλικά, σε σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης όλων των τύπων νοημοσύνης των παιδιών.
- Να εμπνεύσει, να ενθαρρύνει και να στηρίξει τους παιδαγωγούς να ακολουθήσουν την παιδαγωγική προσέγγιση της φύσης, εντάσσοντας την καθημερινή επαφή με τη φύση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Συντονίστρια εργαστηρίου: Ρόζα Τριανταφυλλίδη Παιδαγωγός-Μουσειοπαιδαγωγός-Forest School leader (Level 3)
Περισσότερες πληροφορίες: 6949 288 685 και